ΔΔ14: Υποεκπαίδευση και εκπαιδευτικά προγράμματα της Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρείας Περιστερίου (2000)

9.5. ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ (ΑΝ.ΑΝ.Ε.ΠΕΡ.). Ένας άλλος οργανισμός της τοπικής αυτοδιοίκησης που δραστηριοποιείται στα αστικά όρια του Δήμου Περιστερίου και εφαρμόζει προγράμματα ανάπτυξης και συνεχούς εκπαίδευσης είναι η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία Περιστερίου. Η ΑΝ.ΑΝ.Ε.ΠΕΡ. ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 1995, με τη συστατική σύμβαση 4.217, μεταξύ του Δήμου Περιστερίου και της Δημοτικής Επιχείρησης Τεχνικών Έργων. Με βάση την ιδρυτική σύμβαση, ο κύριος σκοπός ίδρυσης της ΑΝ.ΑΝ.Ε.ΠΕΡ. είναι η δημιουργία του Κέντρου Υποστήριξης Βιοτεχνικών Επιχειρήσεων (Κ.Υ.Β.Ε.), του Μητρώου Συμβούλων Βιοτεχνών, η ενημέρωση σε θέματα επιχειρηματικής και τεχνολογικής υποστήριξης, οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την ένταξή τους σε αναπτυξιακά προγράμματα. Τέλος, στις δραστηριότητες του Κ.Υ.Β.Ε. τίθενται και προγράμματα μεταφοράς αντιρρυπαντικής τεχνογνωσίας στις επιχειρήσεις, καθώς επίσης και της δημιουργίας συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας. Το επίκεντρο των δραστηριοτήτων του ΚΥΒΕ είναι οι βιοτεχνίες του Περιστερίου, οι οποίες κατά βάση δραστηριοποιούνται στο δέρμα, στον ιματισμό, στο μέταλλο και στον κύκλο εργασιών γύρω από την επεξεργασία του χάρτου. Αναφορικά με τις κύριες λειτουργίες του, αυτές εστιάζονται σε τρεις άξονες ανάπτυξης: α)τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό των επιχειρήσεων, την εισαγωγή της τεχνολογίας και της πληροφορικής και την εκπαίδευση του προσωπικού. Οι παραπάνω κατευθύνσεις συγκεκριμενοποιήθηκαν ως τομείς στα παρακάτω: α) Εκθέσεις Πληροφορικής και Ηλεκτρονικού Εμπορίου στο Εκθεσιακό Κέντρο Περιστερίου, β) ανάπτυξη της Τηλεματικής για τη Δημοτική Συγκοινωνία στα πλαίσια του προγράμματος URBAN, γ) συνεργασία του ΚΥΒΕ με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με αντικείμενο μελέτης την εφαρμογή νέας τεχνολογίας στην ανάλωση πτητικών και ημιπτητικών ενώσεων στο αστικό και εργασιακό περιβάλλον, δ) πρόγραμμα “EQUAL” για την «Προώθηση της δια βίου μάθησης και των εργασιακών πρακτικών ενσωμάτωσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, της μεταποίησης και του εμπορίου ε) πρόγραμμα “STAGE” που αφορά πτυχιούχους ΑΕΙ-ΤΕΙ, διπλωματούχους των Ι.Ε.Κ. και αποφοίτους σχολικών μονάδων μέσης εκπαίδευσης προκειμένου να αποκτήσουν εργασιακή εμπειρία και στ) πρόγραμμα «ΔΙΚΤΥΩΘΕΙΤΕ» με αντικείμενο την ενημέρωση 3.000 περίπου επιχειρήσεων της Δυτικής Αθήνας για τα οφέλη με την χρήση του διαδικτύου στις καθημερινές συναλλαγές των επιχειρήσεων. Όσον αφορά τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση, το ΚΥΒΕ με τη σταδιακή εφαρμογή των παραπάνω κατευθύνσεων υλοποίησε προγράμματα για την εφαρμογή νέων μεθόδων διοίκησης με βάση τη βιομηχανική πληροφορική, την εξεύρεση βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων λύσεων σε προβλήματα των μικροβιοτεχνικών επιχειρήσεων. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΕΩΝ». Το ενδιαφέρον, όπως ήταν φυσικό εκφράστηκε από τις εμπορικές επιχειρήσεις και τις βιοτεχνίες του Περιστεριού και των άλλων δήμων της Δυτικής Αττικής, που βασίζουν το έργο τους στην πώληση, καθώς και από εργαζόμενους σε ανάλογες επιχειρήσεις που προσπαθούν να αναβαθμίσουν τις γνώσεις τους στο συγκεκριμένο θεματικό αντικείμενο: ΠΙΝΑΚΑΣ 1: ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ URBAN, ΥΠΟΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Νο2 «ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ- ΑΤΤΙΚΗΣ» ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΜΕΤΡΟΥ 5 «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ»- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (τα ποσά σε δρχ) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΤΟΜΑ ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ 1 Οργάνωση και Διοίκηση του Προσωπικού 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 2 Οργάνωση και Διοίκηση παραγωγής 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 3 Οργάνωση Αποθήκης- Logistics 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 4 Κοστολόγηση 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 5 Βασικές οικονομικές Αρχές 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 6 Τελωνειακές- Τραπεζικές Διαδικασίες 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 7 Σύγχρονη διαχείριση υλικών & αποθεμάτων 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 8 Χρονικός & Οικονομικός Προγραμματισμός 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 9 Τρόποι χρηματοδότησης επιχειρήσεων &πιστωτικοί φορείς 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 10 Αρχές μάρκετινγκ 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 11 Έλεγχος και διασφάλιση της ποιότητας 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 12 Ολική ποιότητα 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 13 Ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 14 Σύγχρονες τεχνικές πωλήσεων 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 15 Επιχειρησιακές εφαρμογές του INTERNET 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 16 Euro- Ενιαίο Νόμισμα 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 17 Φορ/γία εισοδ/τος φυσικών νομικών προσώπων 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 18 Γενική λογιστική 15-80 6.000.000 1.500.000 4.500.000 19 Μηχανογραφημένη Επιχείρηση 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 20 Βασικό πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων 15-160 6.000.000 1.500.000 4.500.000 21 Υγιεινή & ασφάλεια εργαζομένων 30-160 24.000.000 6.000.000 18.000.000 ΣΥΝΟΛΟ 690 άτομα 2.560 ώρες 306.000.000 100% 76.500.000 25% 229.500.000 75% Πηγή: ΑΝ.ΑΝ.Ε.ΠΕΡ.- Επεξεργασία στοιχείων Με βάση τον παραπάνω πίνακα μπορούν να εξαχθούν τα εξής: α) Τα άτομα που συμμετέχουν στο παραπάνω πρόγραμμα είναι απόφοιτοι της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και για τα οποία η αναντιστοιχία μεταξύ της παρεχόμενης εκπαίδευσης και των αναγκών της παραγωγής, τους καθιστούν ανειδίκευτους στο νέο τεχνολογικό περιβάλλον και στις απαιτήσεις της σύγχρονης οργάνωσης εργασίας. β) Τα διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα σκοπεύουν, κυρίως, στην άρση αναποτελεσματικών μεθόδων στους τομείς των τεχνικών οργάνωσης της παραγωγής, της χρηματοοικονομικής διαχείρισης και της οργάνωσης πωλήσεων. γ)Ως διδασκόμενα γνωστικά αντικείμενα αποτελούν συγκεφαλαιώσεις μαθημάτων του πρώτου έτους των Οικονομικών Σχολών των Πανεπιστημίων και προσανατολίζουν περισσότερο στην περιστασιακή κατάρτιση στο καθεαυτό γνωστικό αντικείμενο. δ) Τα προγράμματα συγχρηματοδοτούνται από εθνικούς πόρους κατά 25% και από κοινοτικούς πόρους κατά 75%. Παράλληλα, η ΑΝΑΝΕΠΕΡ στα πλαίσια της αρχικής και συνεχιζόμενης κατάρτισης αναπτύσσει και υλοποιεί προγράμματα για αποφοίτους Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης με συγχρηματοδότηση από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους. Τα προγράμματα αυτά καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, όπως ο «ΣΤΑΘΜΟΣ ΝΕΩΝ- ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ» με θεματικές ενότητες που αποσκοπούν στην κατάρτιση ανέργων κοινωνικών επιστημόνων σε θέματα πρόληψης από χρήση τοξικών ουσιών, σεξουαλικώς μεταδιδόμενων νοσημάτων και επιμόρφωσης- κατάρτισης των εργαζομένων του ΚΥΒΕ. 9.6. Συμπεράσματα 1. Στις δραστηριότητες του ΑΣΔΑ και της ΑΝ.ΑΝ.Ε.ΠΕΡ. δεν συγκαταλέγονται προγράμματα που να συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με την καταπολέμηση του οργανικού και λειτουργικού αναλφαβητισμού. Από τα προγράμματα του ΑΣΔΑ και της ΑΝΑΝΕΠΕΡ αποκλείονται όσοι έχουν φτωχά εκπαιδευτικά προσόντα, παρόλο που το αριθμητικά μεγάλο μέγεθός τους αναφέρεται (κυρίως από τον ΑΣΔΑ), ως έναν από τα πιο σημαντικά προβλήματα που εμποδίζουν την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη της Δ. Αθήνας. Από την άλλη πλευρά, τα προγραμμάτα που απευθύνονται σε ειδικές κατηγορίες του πληθυσμού (πχ. παλιννοστούντες) μπορούν να προσφέρουν πολλά στην υπόθεση της ενεργητικής ένταξής τους στον κοινωνικό και οικονομικό ιστό της Δ. Αττικής, αλλά θα θεωρούνται ανεπαρκή, όσο δε συνδέονται με ενεργητικές πολιτικές για την απορρόφησή τους στην παραγωγική βάση της περιοχής και όχι στην παραοικονομία, όπως γίνεται μέχρι τώρα. Αντίθετα παρατηρούνται προγράμματα εκπαίδευσης των εγγράμματων στρωμάτων του πληθυσμού που στελεχώνουν τους διοικητικούς μηχανισμούς του Δήμου ή επανδρώνουν, ως νέο εργατικό δυναμικό, τις μικρομεσαίες βιοτεχνικές επιχειρήσεις. Όμως και τα προγράμματα αυτά δεν μπορούν να αποδώσουν τα αναμενόμενα όσο δεν παίρνονται υπόψη οι πραγματικές ανάγκες της τοπικής παραγωγικής βάσης, δε λειτουργούν με σκοπό τη διάθεση και μόνο των κοινοτικών πόρων και δε στηρίζονται σε ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα εκπαίδευσης που να αγκαλιάζει όλα τα κοινωνικά στρώματα: «Σε σχέση με τα λεγόμενα εκπαιδευτικά προγράμματα που υπάρχουν, κυρίως του ΚΥΒΕ, πρέπει να υπάρχει ένα οργανωμένο πρόγραμμα στο χώρο της Βιοτεχνίας από έμπειρους και επιστημονικά καταρτισμένους ανθρώπους, αλλά και από ανθρώπους της «πιάτσας», που να έχουν γνώση του αντικειμένου, ώστε να οδηγούμαστε σ’ ένα κανάλι. Να μη μαζευόμαστε δηλαδή άσκοπα, χωρίς περιεχόμενο. Το ΚΥΒΕ μας αναγκάζει μέσα σε δυο μήνες να δηλώσουμε επένδυση 200 εκατομμυρίων, να βρούμε πρόγραμμα και να κάνουμε την κατάλληλη εκπαίδευση. Μας δίνει επιδότηση το 40%. Αλλά κοίταξε τι γίνεται: Εμείς θα χάσουμε στην ουσία και θα κερδίσει το Δημόσιο και οι εκάστοτε μεσάζοντες: Αν το πρόγραμμα είναι 200 εκατομμυρίων, μας λένε «πάρτε το 40%», δηλαδή 80 εκατομμύρια, τα οποία φορολογούνται με 35% και τελικώς τα 80 εκατομμύρια γίνονται 50. Μείον τα έξοδα που είχαμε γίνονται 30. Μείον όμως τα λεφτά που πληρώσαμε στην εταιρεία που θα μας φτιάξει το πρόγραμμα, περίπου 5 εκατομμύρια. Αν τώρα έχουμε πάρει δάνειο για την υλοποίηση του προγράμματος, μένουν 10 εκατομμύρια. Έτσι και η επένδυση δε γίνεται και το αποτέλεσμα μηδέν». Τα εκπαιδευτικά προγράμματα που εφαρμόζονται θα μπορούσαν να συμπεριληφθούν ως μέρος της προσπάθειας για την αντιμετώπιση της ανεργίας μέσω της καταπολέμησης του τεχνολογικού εναλφαβητισμού και της εκπαίδευσης- κατάρτισης των αποφοίτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, μόνον όταν στηρίζονται σε ένα καλά επεξεργασμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα για την οικονομική ανάκαμψη των ΜΜΕ και γενικότερα της εμπορικής και βιοτεχνικής δραστηριότητας της περιοχής. Για να επιτευχθεί όμως μια τέτοια προσπάθεια επιβάλλεται η αποσαφήνιση του ρόλου του καθένα από τους εμπλεκόμενους φορείς: Σε σχέση με τον ΑΣΔΑ πρέπει να αποσαφηνιστεί ο επιτελικός ρόλος που έχει επωμισθεί, όχι μόνο για τα μεγάλα έργα και τις παρεμβάσεις στης ευρύτερη περιοχή, αλλά και για επιμέρους δράσεις όπως είναι η αντιμετώπιση της υποεκπαίδευσης και του κοινωνικού αποκλεισμού: «Οι δυνατότητες του ΑΣΔΑ παλιότερα και τώρα είναι περιορισμένες. Ο ΑΣΔΑ χρηματοδοτείται κατά κύριο λόγο από τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τους Δήμους που συμμετέχουν σε αυτόν και λιγότερο από το κεντρικό κράτος. Αλλά θα συμφωνήσω ότι η παρέμβασή του δεν είναι αυτή που θα έπρεπε για μια Δυτική Αττική με 600.000 κατοίκους. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια έχει αρχίσει και διαμορφώνει μια πιο σταθερή πολιτική για τους βιοτέχνες και τη στήριξη της μικροβιοτεχνικής δραστηριότητας. Αλλά και εδώ παρουσιάζεται το πρόβλημα, το ότι οι Δήμοι δεν θέλουν ο ΑΣΔΑ να παρεμβαίνει στα «δικά τους». Αλλά για να παρέμβει ο ΑΣΔΑ σε αυτό που είπατε για την στήριξη προγραμμάτων καταπολέμησης του κοινωνικού αποκλεισμού και του αναλφαβητισμού, το θεωρώ λίγο δύσκολο. Μπορεί βέβαια, σε συνεργασία με άλλους φορείς, να παρέμβει για αυτούς που τέλειωσαν το Δημοτικό, με ένα Ανοιχτό Πανεπιστήμιο, όπως σας είπα και πρωτύτερα. Αλλά για αυτούς που είναι εντελώς αγράμματοι δε νομίζω ότι ο ΑΣΔΑ είναι ο κατάλληλος Φορέας. Αυτό είναι δουλειά του Κράτους και του Υπουργείου». Σε σχέση με τα ίδια τα όργανα των επαγγελματοβιοτεχνών: Πρέπει να αντιμετωπιστούν τόσο τα προβλήματα εσωτερικής συγκρότησης που αντιμετωπίζουν (χαμηλή οργανωτική πυκνότητα, χαλαρή λειτουργία των οργάνων), όσο και για το ρόλο των ΕΒΕ στο νέο περιβάλλον και τη σχέση τους με τους διαδημοτικούς οργανισμούς (ΑΝΑΝΕΠΕΡ, ΑΣΔΑ) και τα εργατικά συνδικάτα της περιοχής: «Το 1982, με βάση την πολιτική του ΠΑΣΟΚ, προτάθηκε η συνεργασία με τους βιοτέχνες και ξεκινήσαμε την Έκθεση Βιοτεχνικών Προϊόντων, η οποία ήταν πάρα πολύ σημαντικό πράγμα στην πολιτική σκέψη, και είχε οικονομικά, πολιτιστικά κι ακόμα αναπτυξιακά αποτελέσματα. Πολύ μεγάλο γεγονός. Η κατάληξη όμως ποια είναι; Έφτασε στο σημείο σήμερα οι άνθρωποι που είναι στη Διοίκηση, να έρθουν σε ρήξη με το σωματείο και να μη μιλιούνται. Δηλαδή όταν εμείς ξεκινήσαμε την Έκθεση, φτιάξαμε τον εκθεσιακό χώρο, αλλά καταστρέψαμε το γύρο από αυτόν κοινωνικό και πολιτικό χώρο. Κι εδώ μπαίνει το ζήτημα της εκπροσώπησης στους φορείς γενικά». «Δεν υπάρχει διαφορετική αντίληψη παρά μόνο για τη λειτουργία της Έκθεσης. Συνεργαζόμαστε με το Σωματείο Βιοτεχνών και κάποιες παρεξηγήσεις που υπήρχανε λυθήκανε και διευθετήθηκε το θέμα. Αυτές σχετίζονταν με το πότε θα κάνουμε την Έκθεση, ποιο συγκεκριμένο μήνα κλπ. Και συμφώνησε ως προς αυτά και ο αντιπρόεδρός τους που συμμετέχει ύστερα από δική μου πρόταση στο Δ.Σ. της εταιρίας μας. Εμείς θέλουμε τη συνεργασία αυτή, αλλά εμείς δε μπαίνουμε πάνω από το Σωματείο Βιοτεχνών». «Υπάρχει και η προχειρότητα η οποία χαρακτηρίζει το προεδρείο. Να φανταστείτε ότι ακόμα και το γραφείο του Δ.Σ. των Βιοτεχνών στεγάζεται στο εργοστάσιο του προέδρου. Δεν υπάρχει ούτε νομικός σύμβουλος, που παλιά υπήρχε, ούτε λογιστής. Υπό αυτές τις συνθήκες όπως καταλαβαίνετε το Σωματείο Βιοτεχνών υπολειτουργεί. Ο μικροβιοτέχνης για να δραστηριοποιηθεί, θα πρέπει να δει το δικό του συμφέρον έμπρακτα. Τι γίνεται όμως σήμερα; Ο Πρόεδρος έχει τη σφραγίδα στο χέρι, είναι και υπερήλικας. Πάρτε επίσης για παράδειγμα, τι έγινε με το πρόγραμμα URBAN. Δεν υπάρχει ενιαία στάση. Εγώ έλαβα μέρος στο Δ.Σ. της ΑΝΑΝΕΠΕΡ και έχω την αίσθηση ότι ο πρόεδρος δε χειρίστηκε καλά ορισμένα από τα θέματα». «Θα μας ενδιέφερε η συνεργασία του σωματείου μας (σσ. κλωστοϋφαντουργοί) με τους ΕΒΕ με την εξής έννοια. Εάν αυτή η δική μας διείσδυση θα αποσκοπούσε να βοηθήσει πράγματι να εκσυγχρονιστούν οι μικροβιοτέχνες τόσο σε μέσα όσο και σε πληροφόρηση για την αγορά, τις τάσεις της μόδας κλπ. Θα πρέπει όμως οι εργοδότες, οι μικροεργοδότες στην πραγματικότητα, που εμείς τους θεωρούμε ότι αντικειμενικά είναι σύμμαχοι της εργατικής τάξης, να σέβονται τα δικαιώματα της εργατών, τα κεκτημένα τους, τις συλλογικές συμβάσεις και να μην είναι ανεξέλεγκτοι και απόλυτοι. Αυτό θα προωθούσε πράγματι τη συμμαχία με τη μικρομεσαία βιοτεχνία και θα γίνεται κατανοητό με αυτό τον τρόπο, ποιος είναι ο κοινός μας αντίπαλος, το μεγάλο κεφάλαιο». 2. Παρά τις επιμέρους κριτικές παρατηρήσεις, η δημιουργία του ΑΣΔΑ, προσέφερε σημαντική βοήθεια στην αποσαφήνιση του χαρακτήρα της Δυτικής Αττικής και στην ανάγκη δημιουργίας ενός ενδιάμεσου υπερτοπικού φορέα, που ανεξάρτητα από τις κεντρικές κατευθύνσεις, θα μπορεί να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και να συντονίζει συγκεκριμένες αναπτυξιακές προσπάθειες. Μια τέτοια προσπάθεια, όμως, δε θα μπορεί να επιφέρει τα μέγιστα αποτελέσματα, όταν δεν τίθεται σε συγκεκριμένες βάσεις η ανάγκη αντιμετώπισης του αναλφαβητισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένες πληθυσμιακές ομάδες της περιοχής, αν και γενικά αναγνωρίζεται ότι θεωρούνται ως προαπαιτούμενα για μια τέτοια προσπάθεια. Ο μονομερής προσανατολισμός στα προβλήματα αναβάθμισης και ανάπτυξης των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων (ΜΜΕ) και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ελλοχεύει τον κίνδυνο να μετατραπεί ο ΑΣΔΑ αποκλειστικά σε φορέα υλοποίησης ευρωπαϊκών και μόνο προγραμμάτων και να συνδέει τη λειτουργία του μόνο με τη δυνατότητα χρηματοδότησης αυτών των προγραμμάτων. Αντίθετα κρίνεται επιβεβλημένη η συνεργασία σε προβλήματα όπως αυτά του αναλφαβητισμού και του κοινωνικού αποκλεισμού, καθώς σ’ αυτόν τον τομέα δεν επιτυγχάνεται ούτε κατ’ ελάχιστο μεταξύ των Δήμων που απαρτίζουν τον ΑΣΔΑ. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνεται πρώτα απ’ όλα η χαρτογράφηση του αναλφάβητου πληθυσμού στη Δ. Αθήνα ανά ηλικιακή κατηγορία και φύλο, χρησιμοποιώντας τόσο τα διαθέσιμα στοιχεία (πχ ΕΣΥΕ) όσο και αυτοχρηματοδοτούμενες έρευνες. Έπειτα ο ΑΣΔΑ, που διαθέτει ανεξάρτητη οργανωτική δομή, ικανά και εκπαιδευμένα στελέχη και ικανότητα σχεδιασμού και χρηματοδότησης προγραμμάτων, θα πρέπει να πρωτοστατήσει στην κατάστρωση ενός σχεδίου προγράμματος για την καταπολέμηση του οργανικού και λειτουργικού αναλφαβητισμού συνολικά στη Δ. Αττική. Στην κατεύθυνση αυτή θα μπορούσε να αναδείξει το αναπτυξιακό πρόβλημα της περιοχής και ως πρόβλημα εκπαίδευσης του πληθυσμού στις νέες τεχνολογικές απαιτήσεις της εποχής και στη βάση αυτή να πιέσει την κεντρική εξουσία για την από κοινού επεξεργασία ενός σχεδίου δράσης για τον εξορθολογισμό και τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και γενικότερα της παραγωγικής βάσης της περιοχής.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Αποχαιρετιστήρια ομιλία στους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης

Οργανικός και Λειτουργικός Αναλφαβητισμός: Εννοιολογικοί προσδιορισμοί

Ποιήματα του Ναζίμ Χικμέτ για παιδιά στα σχολικά εγχειρίδια. Ερμηνευτική και διδακτική προσέγγιση στο ποίημα της ΣΤ΄ τάξης "Οι Χτίστες". Nazim Hikmet's poems for children in school textbooks. Interpretative and didactic approach in the sixth grade poem by "Builders"